W tym miejscu prezentujemy przykłady dobrych praktyk realizowanych w szkołach i placówkach naszego regionu.
Nauczycieli zainteresowanych upowszechnieniem swoich działań edukacyjnych zapraszamy do:
- przesłania do Ośrodka materiałów własnych (raport, scenariusz, artykuł naukowy lub popularno-naukowy, esej, studium przypadku, prezentacja itp.) na adres poczta@wombb.edu.pl) oraz
- pobrania i dostarczenia do Ośrodka karty dobrej praktyki – wypełnioną w edytorze tekstu, wydrukowaną, podpisaną i opieczętowaną kartę prosimy przekazać pocztą lub osobiście do naszego Ośrodka, a jej wersję elektroniczną (w pliku – bez podpisu i pieczęci) prosimy przesłać w formie załącznika na adres poczta@wombb.edu.pl.
Nauczyciel szkoła (placówka) |
Przedmiot (rodzaj zajęć) |
Tytuł dobrej praktyki (tytuł publikacji) |
---|---|---|
Rok szkolny 2021-2022 | ||
Daria Hristova Zespół Szkolno Przedszkolny w Czarkowie |
edukacja wczesnoszkolna, edukacja ekologiczna | Eko agenci w poszukiwaniu dobrego klimatu |
Agnieszka Czyż Iwona Sojka Szkoła Podstawowa nr 5 w Czechowicach-Dziedzicach |
biologia, przyroda, geografia, język angielski | Myślenie wykraczające poza schematy, czyli escape room w praktyce szkolnej |
Lucyna Molek Szkoła Podstawowa w Górkach Wielkich |
chemia | Poszerzenie oferty edukacyjno-dydaktycznej oraz poprawa warunków nauczania w zakresie nauki przyrodniczych |
Rok szkolny 2020-2021 | ||
Katarzyna Kimszal Zespół Szkół Ekonomiczno-Gastronomicznych im. Macierzy Ziemi Cieszyńskiej w Cieszynie |
przedmioty zawodowe gastronomiczne, informatyka, język angielski zawodowy | Innowacja pedagogiczna „Blogujemy i zdrowo żyjemy” |
Alicja Faber Gabriela Guściora-Konieczna Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Armii Krajowej w Bielsku-Białej |
biologia, geografia, przyroda, historia, plastyka, zajęcia artystyczne, zajęcia rewalidacyjne, wychowanie fizyczne | Arboretum jako uniwersalna przestrzeń działań edukacyjnych |
Rok szkolny 2019-2020 | ||
Anna Sikora ZSCKR w Bielsku-Białej |
biologia, wychowanie fizyczne | Działania w środowisku szkolnym i lokalnym na rzecz integralnego rozwoju ucznia i budowania wartości w wychowaniu |
Maria Bartas Grażyna Nowak ZSP w Studzienicach |
edukacja wczesnoszkolna | “Nasze podróże po Śląsku” Program edukacyjno-wychowawczy dla uczniów klas III |
Grażyna Nowak Maria Bartas ZSP w Studzienicach |
edukacja wczesnoszkolna | „Od brukarza do stolarza… czyli zawodowy zawrót głowy” Program edukacyjno-wychowawczy z elementami wiedzy o regionie dla uczniów klasy 1a i 1b Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Studzienicach |
Aleksandra Gregorczyk Mariola Sojka ZSP w Studzienicach |
edukacja wczesnoszkolna | Program adaptacyjno-integracyjny: „Nową drogą pójdziemy odważnie! Pomoże nam w tym starsza koleżanka i starszy kolega” |
Katarzyna Stanclik ZSS nr 4 w Czechowicach-Dziedzicach |
przyroda, biologia, geografia | Wartość edukacyjna Leśnej Ścieżki Przyrodniczej w Zabrzegu, w Dolinie Górnej Wisły na obszarze chronionym „NATURA 2000” |
Anna Twardawa LO COR w Bielsku-Białej |
matematyka, logika | Konkurs „Dzień Logicznego Myślenia” |
Renata Lasek SP nr 18 w Bielsku-Białej |
geografia | Działalność szkolnego koła turystycznego jako forma wspomagania procesu edukacyjnego |
Lucyna Skrudlik-Augustyniak Joanna Linnert SP nr 2 w Ligocie |
przyroda/biologia, język polski |
Ogród przyszkolny „Ptasia stołówka” jako propozycja zajęć w terenie budująca wiedzę przyrodniczą i ekologiczną ucznia w młodszym i starszym wieku szkolnym |
Anna Dyczek Publiczne Przedszkole nr 1 w Czańcu |
wychowanie przedszkolne | Innowacja pedagogiczna „Zaczarowane odpady” – wykorzystanie materiałów odpadowych w pracy z dziećmi |
Rok szkolny 2018-2019 | ||
Aneta Wójcik-Nowak ZSGiH w Bielsku-Białej |
historia | Spotkania z historią – przeszłość i teraźniejszość cmentarza żydowskiego w Bielsku-Białej |
Gabriela Handzel ZSP w Jasienicy Maria Joniec SP nr 32 w Bielsku-Białej |
edukacja przyrodnicza | Nauczanie przez doświadczanie jako budowanie wiedzy o złożoności i różnorodności przyrody |
Sonia Nieboras Katolicka Szkoła Podstawowa im. Św. Rodziny w Cieszynie |
zajęcia świetlicowe | Scenariusz zajęć świetlicowych z wykorzystaniem monitora interaktywnego „Tworzenie prostych filmów animowanych z wykorzystaniem programu Pivot Animator” |
Magdalena Firla Katolicka Szkoła Podstawowa im. Św. Rodziny w Cieszynie |
język angielski | Scenariusz zajęć z języka angielskiego z wykorzystaniem aktywnej tablicy „What sports can you do?” |
Rok szkolny 2017-2018 | ||
Aleksandra Gregorczyk ZSP w Studzienicach |
wychowanie przedszkolne | Innowacja pedagogiczna. Przedszkolaki bawią się i programują z Ruby |
Ewa Dulian Ewa Gniewek Sylwia Pietrzak-Szpak ZSGiH w Bielsku-Białej |
język angielski zawodowy | Poradnik CLIL Teaching in Gastronomy |
Agnieszka Chlebek-Rolska Aleksandra Gregorczyk ZSP w Studzienicach |
konkurs | Powiatowy Konkurs Historyczno-Przyrodniczy „Z biegiem Wisły” |
Agnieszka Chlebek-Rolska ZSP w Studzienicach |
zajęcia świetlicowe | Program edukacyjno-wychowawczy dla uczniów przebywających w świetlicy „Z biegiem Wisły” |
Rok szkolny 2016-2017 | ||
Małgorzata Gőttlich-Kucharska SP nr 37 w Bielsku-Białej |
koło teatralne | Innowacja pedagogiczna. Teatrzyk profilaktyczny „Miniaturka” |
Beata Szwagrzyk VIII LO w ZSMiO w Bielsku-Białej |
chemia | CLIL na lekcjach chemii |
Aktualizacja: 30 maja 2023 r.