Kalejdoskop Belfra Nr 1 (5) 2022

Kalejdoskop Belfra - logotyp

Kalejdoskop Belfra Nr 1 (5) 2022:
Praca z uczniem wykazującym trudne zachowania


Drodzy Czytelnicy!

Zapraszamy do lektury kolejnego numeru naszego kwartalnika. Tym razem poruszamy w nim kwestie związane z zachowaniami trudnymi ucznia. Jak sobie radzić w sytuacjach, gdy nasz podopieczny nie potrafi opanować emocji, gdy jego zachowania wykraczają poza normy? Jak interpretować takie sytuacje – czy zawsze są one wyłącznie przejawem złej woli, a może raczej formą zwrócenia na siebie uwagi? O tym więcej przeczytacie Państwo w artykułach Katarzyny Mrówki, która pisze, jak wygaszać zachowania nieakceptowalne społecznie u dzieci z Zespołem Aspergera, a także Magdaleny Bielenin w tekście zatytułowanym Zachowania trudne u uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.

Jolanta Mysińska natomiast nakłoni nas, byśmy „łapali” naszych uczniów na dobrym – czyli innymi słowy chwalili za to, co dobre, a ignorowali to, co niewłaściwe.

W naszym czasopiśmie nie zabrakło jak zwykle nauczycielskich pomysłów – także na lekcje on-line – opracowanych w ramach realizowanego w naszym Ośrodku projektu Nauczyciel przygotowany do zdalnej edukacji. Dwie propozycje do języka polskiego i lekcja plastyki – do Państwa dyspozycji.

W wielu szkołach istnieje nadal tradycja wydawania gazetek szkolnych. W tym numerze zaprezentowane zostanie pisemko „Co słychać w Jonatanie”. Będziemy mieli okazję zapoznać się z debiutem literackim siódmoklasistki Oli z tejże szkoły oraz opowiadaniem pierwszoklasistów o Reniferze Komecie.

Nauczyciel = człowiek kreatywny. Dziś to niemal truizm. Dlaczego tak, o tym więcej w artykule Karoliny Chruścińskiej Uczeń i nauczyciel, czyli po co nam ta kreatywność?

Co roku w lipcu (a to tuż-tuż) odbywa się poświęcony książkom Rabka Festival o międzynarodowym zasięgu. O zeszłorocznej edycji możecie Państwo przeczytać w artykule Doroty Siwor. Mamy nadzieję, że zainspiruje on Państwa do odwiedzenia tej podhalańskiej miejscowości i zakorzenienia się w książkach.

I jeszcze jedno – zapraszamy Państwa do współpracy przy tworzeniu naszego pisma, zwłaszcza numeru specjalnego poświęconego pracy z dziećmi przybyłymi z Ukrainy. Stwórzmy wspólne forum wymiany doświadczeń i myśli.

Więcej szczegółów na stronie: https://kalejdoskop.wombb.edu.pl/

Życzymy miłej lektury!

Redakcja

Tagi: