Sieć współpracy: W rytmie bitów i bajtów (2017/2018)
Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli informatyki W rytmie bitów i bajtów
W roku szkolnym 2017/2018 poruszana była następująca tematyka:
Z cyklu: Jak uczyć o…
- System operacyjny komputera i jego funkcje (10 października)
- Bezpieczeństwo w cyfrowym świecie (10 października)
- Modelowanie i symulacja komputerowa – „Gra w życie” (21 listopada)
Zastanawialiśmy się, po co tworzyć modele zjawisk. Wypełnialiśmy karty symulacji rozwoju kolonii komórek (dwa kolejne pokolenia). Używaliśmy programów do symulacji komputerowej „Gry w życie”.
Z cyklu: Nauka poprzez programowanie
- Grafika inaczej niż zawsze: Processing 3 (12 grudnia)
A gdyby tak grafikę opisać z matematyczną precyzją, zakodować… i ożywić. - Roboty mobilne LEGO MINDSTORMS EV3 – budowa, programowanie i wykorzystanie sensorów (27 marca)
Spotkanie marcowe naszej sieci odbyło się w SP nr 10 w Bielsku-Białej, przy ul. Komorowickiej 13 (na zaproszenie Pani dyrektor mgr Marty Czauderny).
Z cyklu: Tworzenie stron internetowych
- Grafika komputerowa w pracy nauczyciela: GIMP (23 stycznia)
Cykl spotkań poświęconych tworzeniu stron WWW rozpoczęliśmy od pracy z grafiką w edytorze GIMP. Warsztaty prowadziła Pani mgr inż. Dorota Walaszek – nauczyciel dyplomowany w Zespole Szkół Elektronicznych, Elektrycznych i Mechanicznych w Bielsku-Białej. - Struktura dokumentu w języku HTML. Podział i formatowanie tekstu: HTML i CSS (27 lutego)
Jak uczyć tworzenia stron z podziałem na: strukturę strony budowaną w HTML5 (warstwa treści) i format (wygląd) strony opisywany w CSS3 (warstwa prezentacji)? - Tworzenie linków, osadzanie grafiki – HTML5 i CSS3 (21 maja)
Kontynuacja zajęć z lutego. - Tabele na stronach WWW – HTML5 i CSS3 (12 czerwca)
Kontynuacja zajęć z lutego i maja.
Kwietniowe (podwójne) spotkanie członków sieci odbyło się w ramach konferencji regionalnej połączonej z warsztatami dla nauczycieli: Szerokie myślenie o programowaniu na różnych zajęciach. Dobre pomysły na edukację (21 kwietnia).
Aktualizacja: 14 listopada 2018 r.