II edycja Marszałkowskiego Budżetu Obywatelskiego
II edycja Marszałkowskiego Budżetu Obywatelskiego rozpoczęła się od cyklu spotkań z mieszkańcami regionu oraz kampanii informacyjnej.
Zadania będzie można zgłaszać między 9 a 31 marca 2020 r. – podobnie jak w 2019 roku uruchomiony zostanie generator eBO, za pośrednictwem którego trzeba będzie wypełnić formularz. Gotowy wniosek trzeba będzie – wzorem I edycji – dostarczyć do Urzędu Marszałkowskiego.
Następnie zgłoszone zadania będą weryfikowane pod względem formalnym i do 30 kwietnia zostanie opublikowana lista zadań, które spełniły wymagania formalne.
W maju i czerwcu departamenty merytoryczne zweryfikują wykonalność zadań pod względem prawno-technicznym. Na tej podstawie powstanie lista zadań dopuszczonych do głosowania.
Głosowanie mieszkańców odbędzie się na przełomie sierpnia i września. Do końca września poznamy listę zadań zatwierdzonych do realizacji w 2021 roku.
Zgodnie z założeniami mechanizmu budżetu obywatelskiego – realizacją wybranych zadań zajmie się Samorząd Województwa (budżetu obywatelski nie jest systemem dotacyjnym, w którym zgłaszający jest równoznaczny z realizatorem zadania).
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie:
https://bo.slaskie.pl/
Szczegółowy harmonogram jest dostępny na stronie:
https://bo.slaskie.pl/content/harmonogram-marszalkowskiego-budzetu-obywatelskiego